Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


fredag 28 oktober 2011

Nattvak

Det vore trevligt om man fick dubbel lön för nattvak tycker jag. När Erik jobbar natt kan ju inte jag heller sova. Sitter uppe extra länge och ser nå'n film istället, och när jag äntligen lyckats somna så slumrar jag mest och vaknar ett antal gånger innan solen går upp.

Efter 15 år som gifta tycker jag att jag har fog för att säga att det blir bättre och bättre med åren. Vi har skavt av varandras mest skrovliga sidor och dagligen övat oss i konsten att leva ihop. Och den man som jag blev förälskad i är fortfarande där, med allt det jag föll för och en hel del annat som jag fått upptäcka med tiden.

Det är nog bra att han jobbar natt ändå. Så att jag hinner tänka på det. Och sakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar