Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


lördag 31 december 2011

Happy New Year


Nu står ett nytt år för dörren och man ska lära sig att skriva 2012. Det brukar kännas normalt för mig i februari någon gång. Det här kommande året hoppas jag:
  •  att världsekonomin ska bli bättre. I tredje världen.
  • att folk ska upptäcka Jesus. I västvärlden. Vi som har kommit så långt och upptäckt så mycket, det är ju typiskt att vi har tappat så mycket viktigt på vägen.
  • att inga barn i varken Sverige eller England ska stå utan hem eller kärleksfulla föräldrar.
  • att det ska bli mindre kusligt och mer fantastiskt att fylla 40. Jag har ju bestämt mig för att inte ta illa upp när jag ser mig i spegeln och inte känner igen kvinnan som ser tillbaka på mig. (Hon ser mer och mer ut som min mamma, konstigt nog.) Jag behöver bara omfatta det praktiken också. 
  • att jag ska sluta älska godis. Det hoppas jag varje år, och det har ärligt talat funkat jättedåligt hittills.
Och om inte allt detta händer så går ju dagarna ändå. Det har de ju gjort under 2011.
Gott nytt 2012 och Guds välsignelser, alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar