Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


fredag 30 december 2011

Sheffield Park


Idag åkte vi på utflykt till Sheffield Park, en vacker park med anor, och ett eget manor house förstås. Maken sufflerar att huset var i enskild ägo ända fram till 1980-talet, men att det nu är helt "vanliga" lägenheter där. Han har läst på skyltarna. Det har inte jag.


Barnen klättrade i de gigantiska rhododendronbuskarna. Eller buskar förresten, snarare snårskog. "Det största blåbärsris jag har sett" sade Mr Stenlund.


Hortensian är ju oerhört vacker när den blommar, men lika magnifik när den har vissnat. Jag ville inte gå vidare när jag kommit så långt på promenaden.


Tänk att något som är dött kan vara så hjärtskärande vackert. Jag får ont i magen. Literally.


Det här måste ju bara vara en knölsvan, det ser man ju på rötterna där den växer.


Och så ett helt vanligt fönster i The Coach House Tearoom, där vi värmde oss med te och scones efter den regniga promenaden. Och om någon undrar så, ja! Jag älskar England.

1 kommentar:

  1. Helt fantastiska bilder, barn, äkta makar, land, blogg, you name it, jag bara älskar allt där du är inblandad!

    SvaraRadera