Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


tisdag 10 januari 2012

Salon Maman

Häromdagen skulle femåringen klippas, och trots sin ringa ålder har han utvecklat ett omisskännligt sinne för vad som är coolt och därmed önskvärt i livet. "I want spikes" var det enda han sade. Och googlandet började.

En halvtimme senare när han var färdigklippt och klar såg han mig i ögonen med stort allvar och utbrast: "Mum, never cut this again, ok?!" Först trodde jag att han var besviken men så småningom förstod jag att om jag inte klipper honom igen får han ju ha kvar den fina frisyren. Så jag log. När vi sedan stylade med frisyrgelé och luggen stod rakt upp sade han: "I'll never wear a hat agin!" Nu hade jag växt en decimenter. Han som älskar sin keps!

Men jag sadlar nog inte om till frisör ändå, därtill är jag för ödmjuk. Och så var det ju så att storasyster önskade sig en riktig frisörklippning i julklapp, för hon ville slippa min badrumssalong. Och det betyder också något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar