Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


onsdag 15 februari 2012

Paus


Smygtar en kaffepaus innan barnen och jag ska ner på stan för att se mupparna på bio. Till och med yngste sonen är entusiastisk, han som har tyckt att bio är trist och långtråkigt, och kanske lite läskigt.

Just pauserna är viktiga i mitt liv, kanske för att jag och stress har haft en ansträngd relation ganska länge, kanske helt enkelt för att jag trivs med livet när det är det är lugnt. Ibland blir kaffekoppen ett sätt att få sätta sig ner en stund och göra ingenting. Inte idag dock. För idag har jag bara ägnat mig åt ingenting särskilt.

2 kommentarer:

  1. En god kaffestund i ro og mak gjør underverker:)
    Slike små pauser gir energi!

    Kos dere på kino.. ;)

    Klem
    Rikke

    SvaraRadera
  2. Ja, så viktiga de är alla pauser! Ibland några korta ögonblick med djupa andetag och ibland en hel dag med ingenting särskilt :)

    SvaraRadera