Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


söndag 1 april 2012

Nymans Gardens


Efter kyrkan bar det av på bilutflykt till Nymans, en pärla i West Sussex dit vi garanterat åker fler gånger. Vi har äntligen lärt oss vad de krokiga vägarna har för effekt på vissa av barnen, så den här gången hade vi inhandlat en "sickness bucket" för att skydda oss mot läskigheter efter vägen. Den har nu en egen hedersplats i skuffen.
 

 Lökväxterna blommade överallt. Hisnande vackert.


 Har insett varför jag är så beroende av att komma ut i naturen. Förutom den friska luften och solen, så uppslukas jag av en annan värld för ett tag. Jag förlorar mig själv i blommorna, färgerna och dofterna, och glömmer bort mig själv och mina små problem. Och så kommer jag hem igen, med ett förnyat perspektiv på livet.
 

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert!!!
    Tro jag det att man inte direkt längtar hem till Sverige då det finns så mycket outforskat där på andra sidan pölen.
    Love u !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, när du kommer kan vi åka dit... Kram!

      Radera
  2. Tror jag det att du får förnyat perspektiv på livet i detta otroligt vackra landskap :) Vilken underbar blomning av liljorna! Här i Medelpad föll det snö i helgen... En annan tog en promenad i småblåst :) Vart härstammar du ifrån?

    SvaraRadera