Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


måndag 16 april 2012

Nytt blad


Jag älskar ormbunkar! Bladen kan bli hur stora som helst, men de börjar alltid som prydligt hoprullade små snurror och vecklar sedan ut sig i sin fulla glans. Om man inte redan har sett det när det händer är det omöjligt att tänka sig att det finns ett helt färdigt, perfekt blad därinne i snurran som bara väntar på att få komma fram.

Tänker på min uppsats som jag börjar skriva på riktigt idag. Idéerna är inte riktigt lika prydliga som ormbunksbladen, men förhoppningsvis finns det mycket mer att upptäcka inuti. Känner mig oerhört priviligerad som kan leva som jag gör; att jag kan vara med barnen när de är hemma och utforska nya,  spännande världar när de ändå är i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar