Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


måndag 16 april 2012

Robin and Great tit


Jag har så länge försökt få med fåglar på mina bilder. Så fort det flaxar i någon buske är jag där med min stenålderskamera och försöker fånga de små liven. Hittills har det funkat på någon halvdöd kråka och några mulliga duvor, men oftast står jag där - ensam och övergiven - med kameran och sliter mitt hår.


Men igår på promenaden råkade jag kliva in i ett virtuellt fågelparadis, med en massa välfyllda fågelbord. Ställde mig på pass med kameran och lät fåglarna flyga in i bilden, mycket smidigare än mina tidigare tafatta försök. Fångade en rödhake, en talgoxe och en övergödd tam fasan med tjusig plym. Men den sista tar vi en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Oj så duktig du är, och ja, vilket paradis!

    Ha det toppen.

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder! Bra fångat :-)
    Och, lycka till med din uppsatts!

    SvaraRadera
  3. Det är ett sånt privilegium att få ta del av både människors och djurs liv och vardag. En liten fågel på rätt gren eller ett leende i rätt stund.
    Mer behövs inte.
    Fantastiskt vackra bilder du får till med din stenålderskamera hurru!

    SvaraRadera