Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 31 maj 2012

Scotney Castle


Som jag har längtat till Scotney Castle. Och idag kunde vi åka dit på en snabbvisit innan barnens skola tog slut för dagen. Jag skuttade omkring som en medelålders version av Askungen och njöt, medan maken provade ut vår nya kamera. Vilken glädje! Han har inte tittat på vår gamla, men nu kunde han knappt slita sig, varken mellan objekten eller objektiven. 



De gamla slotten och de undersköna omgivningarna gör något med en - man blir lätt och glad och full av sagokänsla på något vis. Jag nästan väntar mig att någon ska kasta ut en rapunzelfläta genom någon skottglugg eller att en prins i rustning ska rida förbi och ropa gutår. Eller nå't. Idag såg jag dock bara pensionärer, och så den egna ägandes prinsen i rugbytröja då förstås.


Och här kommer soundtracket.

2 kommentarer:

  1. Men oj så vackert! Vilken underbar miljö. Att vistas där är som en lisa för själen kan jag tro.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Vilka utflykter ni gör! Jag skulle också så gärna ha sett det slottet. Vi måste nog åka till England snart. Så fint!

    SvaraRadera