Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


onsdag 9 januari 2013

Oväntat möte


Imorse gick jag till en plats bakom skolan för att fota det här fältet. Det har fascinerat mig i över två år, men inte förrän nu har jag hittat platsen där man kan få till en bra bild. "Jaha, där står du, vad lustigt. Jag hade också tänkt ta kort här" sade en kvinna bakom mig. När jag vände mig om såg jag att det var min kompis från kyrkan. Vi stod där och pratade en stund, och hon började berätta om sitt liv och om hur det hade varit för henne för några år sedan - precis om sådana saker som jag kämpar med en del just nu. Och med sin berättelse påminde hon mig om sådant som jag kanske redan visste, men hade glömt på vägen.

När jag gick hem därifrån var jag helt förvånad. Samtalet där på trottoaren var en sådan där stund man kan söka upp terapeuter för att få, men det här kom till mig helt oplanerat och oväntat.

Om någon undrar hur jag kan tro på en Gud som jag aldrig har sett, så är den här morgonen en del av mitt svar. Livet är inte enklare för att jag tror. Men jag upplever tydligt att det finns någon där i bakgrunden, som vill mig väl och som känner mig väl. Bättre än jag känner mig själv. Och denne Någon vet också precis vad jag behöver.

4 kommentarer:

  1. Intressant. Ja, något tror jag på men kan inte säga riktigt vad. När min pappa dog för några år sedan började jag fundera en del. Sökte upp ett medium och det var häftigt kan jag säga, otroligt.

    SvaraRadera
  2. Så skönt att läsa ditt inlägg. Behövde just BLI påmind om hur det är. Egentligen. Bara att man glömmer ...
    Tack!

    SvaraRadera
  3. Ja, men visst är det underbart! Där kommer hon och talar till dig om just det du behöver höra. Jag tycker livet är fantastiskt! Själv fick jag en bok i julklapp av en släkting som inte alls känner mig, utan bara tänkte att det var nog en bok jag ville ha. En sån där "lev här och nu bok". Jag har många i bokhyllan... men något sa till mig att faktiskt läsa denna... den var helt rätt just nu! Det var meningen! Det blir alltid en sån lustig känsla i kroppen när sånt händer tycker jag... en lustigt härlig känsla :)

    Sköt om dig!

    kram kram Malin

    Ps, jag skall laga vitkålsfrittat ikväll...så imorgon får du receptet.

    SvaraRadera
  4. Vilken upplevelse du var med om. Kan ju inte vara annat än meningen tänker jag ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera