Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


söndag 24 juli 2016

Varma dagar i skogen


Igår var en riktig högsommardag och vi åkte med mamma till Ockelbo för att se på gamla skolplanscher. Sedan fanns det en massa secondhandbutiker att strosa i, men allt jag kunde tänka på var att få doppa fötterna i något vattendrag.

På hemvägen körde vi genom de vackra gästrikskogarna, jag kan verkligen inte få nog av dem. När vi bodde i England var det tallskogen jag saknade mest - dofterna, ljuset, sommarsolvärmen. Nämnde jag dofterna förresten? Jag har en dröm om att kunna göra tallskogen rättvisa på ett fotografi, med solen som silas mellan trädstammarna och doften av mossa och barr som nästan går att ta på. Får kliva upp tidigt, tidigt någon morgon, fylla kaffetermosen och ge mig ut, när solen ligger lågt. Till dess drömmer jag om den perfekta bilden.

3 kommentarer:

  1. Fint att läsa om din längtan till tallskogen när du inte bodde i Sverige :) Själv längtade jag efter björkarna. De njuter jag av stort än i dag - efter mer än 12 år tillbaka här :) De kommer jag aldrig göra rättvisa i bild - för i mitt inre finns ett skimmer när jag ser på den - och det går aldrig att fånga med kamera ;)

    SvaraRadera
  2. Precis! Vad kul att vi har samma erfarenhet!

    SvaraRadera
  3. Precis! Vad kul att vi har samma erfarenhet!

    SvaraRadera