Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


måndag 1 augusti 2016

Första måndagen

Idag har jag återgått till mitt jobb så smått efter månader av sjukskrivning, och jag inser att jag är en annan människa idag än jag var för ett år sedan. Och tur är väl det, för jag vill inte gå in i väggen fler gånger. Några saker jag har lärt mig på vägen:

Man ska vila när man är trött, även om tröttheten kommer olägligt. Få saker är så viktiga att de inte kan vänta.

Det går utmärkt att handla med öronproppar om man blir trött av för mycket intryck. Och att äta familjemiddag, och sitta på kontoret med öronproppar också för den delen. Missar man något viktigt så kommer det nog upp fler gånger. 

Små segrar är också segrar.

Även om någon är sjuk kan det finnas mycket som fungerar. Ingen människa är sin sjukdom, man har en sjukdom eller ett funktionshinder. Och man kan vara både sjuk och frisk samtidigt, som min son säger.

Man kan skjuta upp. Eller boka av om man inte orkar. Man kanske till och med måste ibland.

Solen lyser varje dag, även molniga dagar. Det finns alltid saker att tacka för, och ett lugnare tempo gör det lättare att se dem.

Just nu tackar jag för min blogg, att jag skriver igen och känner glädje i det. Tänk att det är så kul att få skapa något, om så bara med några ord. 


 

1 kommentar:

  1. Kloka insikter, det här med att ta paus när det behövs - och att använda öronproppar. Något jag lärt mig men inte använder mig av.Ska nog testa det igen.
    Jag ät också glad att du skriver i din blogg :) har saknat dig!

    SvaraRadera