Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


lördag 6 augusti 2016

Perspektiv

Idag har vi tvättat inför en efterlängtad semesterresa, och eftersom vi bor i lägenhet som därtill är för liten för tvättmaskin blir det att tvätta allt på samma gång. När vi hängt allt vi kunde inomhus fanns det fortfarande högar med tvätt som inte var torr. Alltså hänger man ute. Och hoppas på uppehåll. 

Insåg snart att jag har två val - att klaga på tvättberget/att vi inte har egen tvättmaskin/att torkvädret tog paus och gav plats för spridda skurar, eller att vara tacksam för att det finns tvättstuga och att alla i familjen har kläder. Faktiskt mer kläder än vi behöver. Jag vet ju vad som är roligast, att vara snorkig eller glad och tacksam. Jag är fortfarande förvånad över att det inte är naturligt i alla lägen, att en sådan no-brainer efter mer än fyrtio år fortfarande är ett aktivt val.

Vår härliga tvätt.

3 kommentarer:

  1. Så länge diskussionen lever vidare i ens huvud om att valet finns så finns det hopp :)
    Började lyssna på Carolas sommarprat idag - efter att ha läst ditt inlägg - nu måste jag revidera mina inbillade ideer om henne :) Nyttigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, jag har ju också haft tankar om Carola förstås. Gillar Sommar av den enkla anledningen att det är huvudpersonen som väljer ämne och får prata till punkt.

      Radera
    2. Vad roligt, jag har ju också haft tankar om Carola förstås. Gillar Sommar av den enkla anledningen att det är huvudpersonen som väljer ämne och får prata till punkt.

      Radera